zondag 27 juli 2014

Ons laatste blog

Jawel we zijn weer een tijdje terug en hebben een heerlijke week gehad in een mooie stad met prachtig weer en in een fijn hotel. We hebben echt genoten hier en hebben het er nog veel over.

De USA trip voor volgend jaar is weer geboekt en we hebben er weer reuze veel zin in om met z'n vieren naar Florida af te reizen.

We zijn van plan om daar weer heerlijk te genieten en weer veel nieuwe dingen te ontdekken. Wel hebben we besloten om geen blog meer te schrijven. Dit hebben we jaren met veel plezier gedaan maar zelf vinden we dat alles bijna wel voorbij is gekomen nu. We gaan dus in alle rust genieten en bij sommigen zullen de foto's op Facebook wel voorbij komen.

We willen iedereen bedanken die ons gevolgd heeft en voor de leuke reacties, dit maakt het zoveel leuker.

Voor iedereen een fijne vakantie en nog veel mooie USA reizen!

Martin, Richard, Linda en Lisa

zondag 8 juni 2014

Dag 6

Vandaag is Martin jarig en hij wilde graag (net als wij) een auto huren om nog een dagje te shoppen. Wij zijn iets later dan gepland bij Hertz en na enige onderhandeling krijgen we een Mercedes GLK mee. Niet zo groot als de minivan (van afgelopen maandag) hij rijdt prima en het was de enige met een 'Never Lost' navigatiesysteem. Dit laatste heb je toch wel nodig hier, anders duurt het wel heel lang voor we NYC uit zijn.

Wij rijden richting Paramus maar stoppen eerst bij North Bergen en lopen daar de Walmart binnen. De nodige inkopen worden hier gedaan en hierna lopen we nog even binnen bij Petsmart om de nodige koekjes en een nieuwe nylabone voor het thuisfront in te slaan.

Wanneer we hier wat hebben rondgekeken en geknuffeld hebben met wat viervoeters in de winkel rijden we door naar Towncenter. Hier zit een Nike Factory Outlet. Binnen zitten nog meerdere winkels zo bezoeken we Old Navy, Tommy Hilfiger, H&M en GAP. Voor we vertrekken eten we hier bij Subway een sandwich voor de lunch.

Daarna stellen we de navigatie in op Westfield Garden State Plaza in Paramus. Een korte rit naar een grote Mall. Hier shoppen we onder andere bij Skagen, Bath & Body Works, Hollister, Victoria Secret, Apple Store, 21 Forever en vele andere. Kortom er is weer veel ingekocht. Tussendoor relaxen we nog bij Starbucks met een bak koffie en limonade (Very Berry Hibiscus en Valencia Orange).

Rond de klok van half zes besluiten we wat te gaan eten. Dit keer bij Chili's op uitnodiging van Martin, hij viert tenslotte vandaag zijn verjaardag. De guacemole wordt vers bereid aan tafel. Het smaakt allemaal heerlijk.

Aangezien we de koffers nog moeten inpakken rijden we bijtijds naar NYC terug. Normaal rijd je vanaf deze locatie in ongeveer 30-45 minuten terug naar het hotel, helaas hebben we er 2 uur over gedaan in verband met files en drukte in de stad. Het weekend is hier begonnen en onze vakantie loopt teneinde.

Vermoeid leveren we de auto bij Hertz in en lopen nog 5 straten terug naar ons hotel. Koffers inpakken, wegen (we zitten allemaal op circa 22,5 kg) en alles voorbereiden op ons vertrek morgenmiddag. Nog 1 nacht in NYC en dan is het weer voorbij.

Dag 5

Niets in de planning vandaag. We ontbijten bij Pigalle en slenteren daarna wat over Times Square. We zien 'The Naked Cowboy' staan met z'n gitaar en lopen nog even binnen bij GAP, Aeropostale en Superdry.

We lopen binnen bij de grote Toys 'r Us en op de terugweg nemen we bij Jamba Juice nog een lekkere smoothie.

We lopen terug naar het hotel en gaan even relaxen. Lisa besluit lekker een uurtje in het hotel te blijven en wij willen eigenlijk nog even in Chinatown en Little Italy gaan kijken. We nemen de metro en niet veel later lopen we tussen de Chinese winkeltjes en wanneer we dit gezien hebben lopen we richting Little Italy. Hier lopen we nog even binnen bij een heuse kerstwinkel. Het stelt niet veel voor maar we vinden het leuk om gezien te hebben. We lopen weer richting de metro en zo'n vijf haltes later staan we weer voor het hotel.

Wanneer het 18.00 uur is feliciteren we Martin met z'n 50ste verjaardag. Officieel is hij in Nederland nu jarig! Lisa heeft een leuke poster met fotocollage voor hem meegenomen en verrast hem met een paar aankopen in de Mall. De cadeautjes van Richard en mij zijn in kaartvorm en wachten thuis op hem.

We besluiten om te gaan eten bij Ruby Tuesday. Hier zijn we nooit eerder geweest maar daar komt vast verandering in want we vinden het allemaal erg lekker.

Na het eten lopen we richting het Empire Statebuilding en gaan hier rond negen uur naar boven. We hebben hier twee vrijkaarten voor en we zijn toch benieuwd hoe het uitzicht hier is. Leuk om Top of the Rock overdag te hebben gedaan met een net iets mooier uitzicht en het Empire in het donker te doen. Best druk nog maar het is een gezellige sfeer. Er worden natuurlijk weer mooie foto's genomen en we lopen langzaam terug naar het hotel.

Richard lokt Martin mee naar buiten richting de Starbucks en zo hebben wij even de tijd om de hotelkamer te versieren. Balonnen, slingers, een Abraham spandoek aan het bed, hij kan er niet omheen. Bij binnenkomst straalt hij van oor tot oor en drinken we nog wat met elkaar.

Dan is het tijd om naar bed te gaan want morgenochtend vroeg moeten we weer naar Hertz om nog een dagje een auto te huren. We willen nog wat shoppen bij de Walmart, Nike en de Westfield Mall. Maar willen we NY heelhuids uitkomen dan moeten we vroeg zijn.
Tot morgen.

donderdag 5 juni 2014

Dag 4

Vandaag hebben we niets in de planning. Maar aangezien er voor de avond regen is voorspeld en voor morgenochtend ook besluiten we onze groupons te verzilveren. We gaan namelijk fietsen in Central Park. We ontbijten wat bij Sbarro en lopen daarna door naar de 56th street. Daar halen we de huurfietsen op die we voor vier uurtjes hebben gehuurd.

Gelukkig zijn we gewend om te fietsen in Amsterdam, want anders is het echt een cultuurshock. We fietsen Central Park in en stoppen even bij het Belvedere Castle.

Hiervandaan gaan we via de Bow Bridge naar Strawberry Fields.

Er worden liedjes gezongen van de Beatles bij het gedenkteken.

Vervolgens fietsen we naar de Bethesda Angel Fountain.

Als laatste bezoeken we het beeld van Alice in Wonderland.

Het is net als de andere dagen best warm. Ruim 30 graden en nadat we de fietsen hebben ingeleverd halen we een lekkere smoothie bij Jamba Juice. Hier zitten we even en vervolgens lopen we naar de Apple Store op Fifth Avenue. Wat een drukte is het hier.

Wanneer we hier even hebben rondgekeken wandelen we terug door deze mooie straat en lopen nog even binnen bij Nike Town. We halen bij Lindt nog lekkere gevulde chocolade en lopen via Rockefeller Plaza terug naar het hotel.

Onderweg zien we deze geweldige auto nog rijden.

Terug in het hotel nemen we even de tijd om onze voeten wat rust te geven en ons even lekker op te frissen. We spreken af om iets simpels te eten want vanavond gaan we naar het Yankee Stadium. We eten wat bij Wendy's.

Na het eten nemen we de subway richting the Bronx. Midden in de spits en op weg naar het Yankee Stadium. We hebben dan ook geen zitplaatsen en vinden het een het een hele belevenis. Wanneer we uitstappen lopen we recht op het stadion af. Wat een geweldige ervaring, de sfeer is leuk en we zitten in één van de drukste vakken. Wat een sfeer dat moet je echt eens meemaken.

Vijf minuten voor de wedstrijd wordt het volkslied gespeeld. Iedereen staat, hand op de borst en zingt mee. Wat is dit leuk.

We kijken onze ogen uit, er wordt meer met de mobieltjes gespeeld en gegeten en gedronken dan dat er naar de wedstrijd wordt gekeken. Maar wanneer er een homerun wordt gemaakt juicht iedereen mee. We hadden dit echt niet willen missen en vonden het allemaal erg leuk.

We gaan met de metro terug naar huis en hebben weer een onvergetelijke dag gehad hier in New York.

woensdag 4 juni 2014

Dag 3

Vandaag spreken we om 8.30 uur met elkaar af om op tijd te vertrekken richting Ellis Island. We hebben tickets voor 10.00 uur en we gaan ook de kroon beklimmen. Het is al goed warm en lopen met elkaar richting de metro. Leuk om te zien hoe iedereen zich haast richting het werk en het is in de subway dan ook chaotisch druk.

Wanneer we aankomen bij Battery Park wandelen we richting de pier. Hier halen we met onze reservering de 'echte' kaartjes op en gaan dan door de security en dan richting de ferry.

Het Statue of Liberty is niet gigantisch groot maar wanneer je steeds dichterbij komt is ze steeds beter en mooier te fotograferen en lijkt ze gigantisch.

Wanneer we van de boot af stappen en richting de ingang lopen moeten we weer door de security en vervolgens stoppen we alle tassen in een locker en gaan het eerste stuk met de lift naar boven.

Wanneer we op level 1 zijn 'mogen' wij de 'lucky ones' met de trap zo'n 260 treden naar boven richting de kroon. Dat lijkt niet veel, is eigenlijk ook niet veel maar het is vreselijk smal en de temperatuur is erg warm. Wanneer we boven zijn, staan er wat raampjes open van waaruit je een glimp van het uitzicht kunt zien. Wat we gehoord en dus verwacht hadden is waar, het is er klein en bij hoge temperaturen is het er erg warm.

We lopen naar beneden en er worden nog meer mooie plaatjes geschoten. Daarna lopen we via de souvenirwinkel terug naar de boot en varen we terug naar Battery Park.

We lopen richting Starbucks en halen een warme sandwich met een verfrissende limonade. Hier zitten we even en wordt er gretig gebruikt gemaakt van de wifi door ons.

We gaan weer verder en lopen vanaf hier langs Wallstreet en langs het water naar de Brooklyn Bridge. Op zich zijn de wandelingen goed te doen maar de temperatuur maakt het zwaar, het is zo'n 31 graden en geen wolkje te zien. We lopen een stuk de brug op en wandelen na een tijdje terug naar beneden en stoppen even in een parkje.

Hier zitten we even in de schaduw om uit te rusten. Het is inmiddens een uur of drie en we hebben tickets voor 16.00 uur voor het recent geopende 9/11 museum. We lopen langs de enorme gebouwen en stoppen even bij St. Peter's Church waar we een kaarsje aansteken.

Een mooie kerk en weten dat er nog een St. Pauls Chapel is en die zien we later aan de achterzijde. Een heel klein kerkje die bijna niet opvalt tussen de immense gebouwen.

Tja en dan lopen we opeens langs het 9/11 monument. De vele namen en af en toe een vlaggetje of bloemetje erbij gestoken, daar wordt je stil van.

We zien de nieuwe toren er boven uit steken en er wordt nog druk aan gewerkt.

We lopen richting de ingang van het pas geopende museum en gaan eerst door de security check. De rugtassen en fototassen worden afgegeven en we lopen langs de foto's van verschrikte mensen en deze worden vergezeld van stemmen van familieleden die vertellen wat er is gebeurd.

Er hangt een serene rust hier en het indrukwekkend. We zien overblijfselen van de Twin Towers en zien de ladderwagen 3 en daar schrik je van.

Het maakt indruk, hoe kan het ook anders. We zijn hier een tijdje en vooral de 'in memoriam' ruimte geven een duidelijk beeld weer van een ieder die hier is overleden. Hier mag uiteraard niet gefotografeerd worden.

We besluiten met de metro richting Times Square te gaan want er is voor de avond regen voorspeld. Waar gaan we eten zeggen we tegen elkaar en dan zien we Olive Garden en is keuze snel gemaakt. We krijgen een tafeltje aan het raam en ja hoor dikke druppels. We zijn net op tijd binnen en het eten smaakt heerlijk. Een mooie afsluiting van een indrukwekkende dag.

We zijn bijtijds op de kamer en gaan na een verfrissende douche lekker slapen. Tot morgen, dan hebben we een rustige dag en het enige dat gepland staat, is een bezoek aan een wedstrijd van The New York Yankees aan het eind van de middag.