zaterdag 31 mei 2014

Klaar voor vertrek.

De koffers zijn gepakt, de honden zijn weggebracht naar hun logeeradres en het huis is aan kant. Om 10.15 uur worden we opgehaald door de taxi en tien minuten later staan we voor de bagage drop off. Dat is dan het voordeel van dichtbij Schiphol wonen. Onze stoelen zijn weer eens door elkaar gehusseld door Delta en we hebben dus gisteren tijdens het inchecken nieuwe stoelen moeten uitzoeken. We zitten niet met z'n vieren bijelkaar, maar 8 rijen ertussen. Het is geen ramp maar voor de gezelligheid hadden we gehoopt bij elkaar te zitten. We hadden al begrepen dat het vliegtuig helemaal vol zat dus we zouden zelf wel wat gaan rondvragen in het vliegtuig of er misschien mensen willen ruilen. Nadat we lekker een broodje hadden gegeten en wat hadden rondgekeken in de winkels was het inmiddels tijd geworden voor het inchecken en dus gingen we op weg naar de gate. Het hele incheckgebeuren was snel voorbij maar wat een mensen. Toen zagen we opeens een heel ander type vliegtuig staan, een 747-400 van KLM.

Dat bracht de heren op het idee om toch maar een poging te wagen. Een vriendelijke purser verscheurde de oude boarding passes en gaf vier nieuwe. We zaten met z'n vieren op de middelse rij. Helemaal gezellig dus en we hebben een prima vlucht gehad.

We werden geregeld van drankjes, hapjes, eten en een ijsje  voorzien en hebben ons met wat films vermaakt.

We vertrokken uiteindelijk een klein halfuurtje later maar kwamen precies op tijd aan in New York JFK. Het ging allemaal voorspoedig alleen hebben we zo'n uur in de rij gestaan voor de immigrations. Daarna zijn we richting de shuttle bus gelopen en zijn we na een uur en een zeer enerverende rit bij het hotel aangekomen.

We zitten op de zevende verdieping naast elkaar met de kamers en het zijn prima kamers, ruim en schoon. We zitten aan de voorzijde dus aan de straatkant, erg leuk. Veel lawaai horen we niet want de ramen zijn goed geïsoleerd.
We eten om de hoek wat bij een Italiaans restaurant en wandelen daarna nog even naar Times Square.
Dit is twee straten achter het hotel en het is gezellig maar heel druk. Het is immers zaterdagavond.

We lopen nog even de Disneystore binnen.

Ook nemen we nog een kijkje bij de M&M shop en dan lopen we terug naar het hotel.

We halen nog wat drinken en fruit voor op de kamer, we hebben immers een koelkastje in de hotelkamer. Dan zoeken we onze kamers op en gaan na een lekkere douche te hebben genomen naar bed toe. Het is inmiddels 22.45 uur en de ogen worden wat zwaar. We hebben morgen ook weer genoeg te ondernemen ;-)
Tot morgen!

1. Zo heerlijk jullie zijn er al!!
    Veel plezier en wij lezen gezellig mee.

2. Super geregeld met die plaatsen, veel leuker zo bij elkaar. Maak er een super vakantie van, ik lees lekker mee!!

3. Wat een prachtige foto's, en wat genieten jullie lekker!!
    Maak er een top vakantie van !!!