maandag 2 juni 2014

Dag 1

We hebben allemaal lekker geslapen ondanks dat we wel een paar keer zijn wakker geweest. Voor het ontbijt  lopen we naar restaurant Pigalle, dit zit naast de ingang van het Hilton en zo zitten we om 8.30 uur aan een uitgebreid ontbijt.

Na het ontbijt pakken we de laatste spulletjes bij elkaar en vertrekken we richting Rockefeller Center. Dit is een paar straten lopen en het is nog rustig op straat en de temperatuur is heerlijk. Het zonnetje schijnt en wanneer we bij Top of the Rock aankomen kunnen we direct tickets kopen om vervolgens met de lift zo'n 70 etages hoger weer uit te stappen binnen een minuut tijd. Wat een prachtig uitzicht over de stad. We zien Central Park, the Chrysler Building, het Empire State Building en zelfs een glimp van het Statue of Liberty. Met de (rol)trap komen we zelfs nog twee etages hoger uit. We maken allemaal mooie foto's gemaakt en na ruim een uur nemen we de lift weer naar beneden. We hebben natuurlijk het uitzicht (nog) niet meegemaakt vanaf het Empire State Building maar dit schijnt toch stiekem wel de mooiste te zijn......

We wandelen terug naar het hotel om iets luchtigers aan te trekken want de temperatuur loopt aardig op. Ondertussen kopen we bij de Subway alvast een metrokaart voor 7 dagen.

Wanneer we weer onderweg zijn nemen we de metro richting Roosevelt Island. We stappen hier uit en genieten van de rust hier. Wat een aparte beleving in zo'n grote stad. We nemen de kabelbaan en zo 'vliegen' we even later over het water. Leuk om op deze manier wat foto's te maken en zo staan we na een minuut of tien weer aan de kant en wandelen we wat rond.

Onze volgende bestemming is Grand Central Station. Wat een mooi gebouw waarvan het plafond is beschilderd met de tekens van de dierenriem. Jawel ook Apple heeft er een plekje weten te veroveren.

We lopen naar buiten en nadat we een lekkere limonade bij Starbucks hebben gehaald wandelen we richting Bryant Park. Hier zitten we een tijdje op de trap van de Public Library en zien we een diversiteit aan mensen voorbij lopen.

Het is een imposant gebouw en wanneer we binnen lopen, zijn we verrast. Mooie schilderingen en een zaal vol mensen die achter hun laptops zitten. Wat een immense rust, zo mooi om te zien.

Wanneer we weer buiten zijn lopen we naar de achterzijde van de bibliotheek en wandelen we door Bryant Park. Het is zondag en mooi weer dus het is hier gezellig druk. Er wordt geluierd, gelezen en er staat zelfs een tafeltennistafel waar een heuse wedstrijd wordt gespeeld. Wat een diversiteit aan mensen en wat een rust zo midden in de stad.

We besluiten terug te wandelen naar het hotel en dat is ondanks de vele straten best goed te doen. Wanneer we bij het hotel zijn zoeken we onze kamers op om lekker even te relaxen. Rond een uur of half acht zijn we weer op pad gegaan om een restaurant uit te zoeken voor het diner. Het wordt Applebee's. We eten hier lekker en op de terugweg lopen we richting de 55e straat om even te kijken waar we ons morgenochtend moeten melden voor de huurauto.

We slenteren terug richting de 49e straat waar ons hotel zit en is het inmiddels tijd voor een lekkere douche en het opzoeken van ons bed.

Het was een geweldige eerste dag in NYC.

1. Geweldig in de kabelbaan, en wat een fraaie foto's Top jongens!!
    Wat een top start!!

Rick en Mandy

2. Wat een leuke dag NY! Veel plezier vandaag weer!

3. Zo wat gaaf NY staat ook nog steeds op ons verlanglijstje!!!!
    En wat een mooie foto's.
    Veel p,ezie

4. Genoten van alle mooie foto's !!! Heerlijk is het toch daar, zeker met dit prachtige weer !

5. Prachtige foto's, een mooie start van een heerlijke vakantie! Geniet er maar lekker van.

6. Wauw wat een super dag, vaak met bekende punten maar ook zaken die ik niet ken!! Staat dus nog steeds op ons verlanglijstje....:)

7. Wat hebben jullie lekker veel gedaan en gezien. Mooie foto's ook, geniet lekker verder.